Unge herr W var inte närvarande när vi diskuterade Åtgärdsprogrammet. Men fröken vill gärna veta vad han tycker om skolan, och det vill ju vi föräldrar också! Eftersom unge herr W inte är särskilt bra på att uttrycka sig i ord tänkte vi att samtalsmatta kanske kan vara något för honom.
Det här är något vi behöver jobba med under en längre tid, för vi har inte gått kursen på Dart och sonen vill absolut inte att någonting ska vara tråkigt/dåligt/negativt. Alla bilder ska vara under glada gubben...
Först när jag frågade om han föredrog rast eller toabesök gick han med på att placera toa-bilden under "sådär"
Vi höll fram de olika läroböckerna och frågade vilka han tyckte bäst om, och jämförde dem med varandra. Utifrån det tror vi att han gillar att jobba i Trulleböcker, skriva/spela på datorn, att det är ok med läsläxa i Miniboken, att matte är svårt och han behöver hjälp, men att det är kul att jobba på Smartboarden. Leka är roligast...
Vi tog en bild på samtalsmattan, skrev ner vad sonen tyckte och gav fröken att ha som bilaga till åtgärdsprogrammet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar