onsdag 1 juni 2011

Radio Väst P4 intervju

Blev uppringd av reporter Susanne Nobel på radio p4 väst "Puls" i förrgår. De har haft några artiklar/program angående skolverkets kritik av särskolan. Här kan man läsa att alla barn som tidigare saknade underlag för sin särskoleplacering, nu utretts ordentligt med psykologtester och allt:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=125&artikel=4528193

Susanne hade hört talas om att min son inte var inskriven i särskolan och undrade om jag ville komma och berätta om varför i radio. Tanken kändes väldigt skrämmande, men samtidigt vill jag ju gärna att det ämnet särskola diskuteras, (särkilt som en ny representant kommit till BUN, en gammal inskränkt lärare som anser att särskola är den enda rätta vägen) så jag tackade jag. En annan förälder som har sitt barn med DS i särskola skulle också närvara. Reportern gav ett professionellt intryck och ställde vettiga frågor

Länk till programsidan. Man måste välja  klockslag 16-16.30 så får man spela fram 12 min och 40 sekunder om man inte vill höra gamla nyheter först:
http://sverigesradio.se/sida/sandningsarkiv.aspx?programid=69&date=2011-05-30

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar